Blogger Layouts

Sabtu, 4 Jun 2011

yippyyyyy my orange cake dpt standing ovation`````

salammmmmmmmmmmmmmmmmmm....hurmmmmmmmmmmmmmm sabtu arini sgt penat kikikikiki..but seriusly sgt suker n terpesona.............ahakssssss.....jom share citer encik pet.......

arini sabtu...dah lamer x cuti panjang ari sabtu taw....kikikiki...mmg sonok r cuti ari sabtu...welll bgn pagik pun lewat jer...percayer x kalo aku ckp aku bgn pagik padew ari kerja ialah jam 5.30am...bykkn betapew x sonoknyer ari ari aku....kikikikikiki.....memandang arini cuti even bgn pun da jam 10...so pas bgn n mandi aku pergi mall carik bahan bahan buat kek..adew member nk kek buatan aku...even besday dia beberape ari yg lalu..so tyme cuti ni aku penuhikn lah permintaan dia....after da carik barang kt mall..aku pi pasar minggu lak..mak oi dh lamer x pergi....sakan aku berbelanjer kt pasar minggu..tp kalo kengkawan laen tau aku pi pasar minggu kompen aku di boo...yer r biler dpn diaorg aku x ngaku pun aku pi pasar minggu..kikikikiki...kokonun nak urban style kan.....yg adooooooooooo........

balik umah terus aku bikin kek yg kwn aku nk mkn..acctly dia nk coklat kek..tp aku da buat aritu..so kali ni aku try bikin orange cake......wah siyes aku x pernah bangge cam gini biler tgk kek aku jadik dgn jayernyer...so tuk korunk kt bawah ni aku uploadkn pic kek aku darik siap bakar samapilh siap dihias.....tp hope korunk x gelok r..sbb bab hias kek aku sgt gagalll....sbb tgn aku x r kreatif sgt...


ni r rupe kek yg baru kuor drik oven..


after kuorkn darik loyang pembakar...buang keliling yg garing
sbb keras x best lor...


ni rupe biler keliling kek dah letakkn buttercream,,
hahahha,,nanti i bgik resepi buttercream..


dan ni rupe kek setelah diletakkn buttercream disekeliling
kek...penat woo nk picit buttercream ni..

dan inilah rupe kek oren i sepenuhnye after di hias..
jgn gelok erk..sbb i sgt x pandai menghias..kalo suh buat kek i expert..


well sbb i da janji ngan u ollz kan..so kat bawah ni i bagik resepi my orang kek.....

bahan2 A(kek)
*2 cawan tepung kek blue key..
*1 cawan gule.
*1 cawan butter or marjerin..
*5 biji telor....
*kulit oren dan 4 sudu jus oren...
*sikit kaler kuning telor....

care bikin...
pukul gule n butter sampai kembang,,then masokkn telor one bye one..pukul lagi dggn pelahan..pastu masokn tepung sikit demi sikit...bile bancuhan da agak ok..masokkn kulit oren n jus oren serta pewarna..pukul tuk kali terakhir..amik loyang n oleskan dgn marjerin then tuang semer bancuhan...pastu bakar r..tp for sure oven kene panaskan terlebeh dahulu......

bahan2 B(butter cream)
*sourtening
*gule aising...
*krimwell..
*putih telor....
*kulit oren..
*jus oren..
*sunquick skit...

care bikin..
putih telur n gule aising dimasak gune teknik double boiling..agak2 gule dah hancur angkat n pukul sampai kembang jadik macam merange....then ketepikan....pastu krimwell n sourterning dipukul jugak samapi kembang..then campur merange ke bancuhan krimwell n sourtening tdik serta kulit oren,jus n sunquick..kacau semer bahan n then bleh r hias kek tuh.....
****slmt mencuber****
~~~~xoxoxoxo...wit a lot of love~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan