Blogger Layouts

Selasa, 28 Jun 2011

bila nafas terhenti.....

salammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm......kikikikiki...amboi sampai tika ini dah adew hampir 23 puisi yg aku creat dlm my personal diari....terkene sungguh aku ngan puisi jiwang ni...tp bkn padew cinta khususnyer..masih adew tuk keluarga,,yang maha esa,,kengkawan dan alam semester......

dan arini gak baru aku tahu kalo kawan aku pun punyer rindasi yg sama dgn asku...wahhhh excelent sgt make a poem in english way....like it...tertiber aku nk tukar 1 puisi aku ke bahasa inggeris lak...tp kene pk n susun ayat semuler lor....but arini aku titipkn satu agik puisi tuk korunk....

halus jari mengoles sutera...
mencari erti seribu cinta...
lembut sang bayu menampar muka..
menerbit rase cinta didada..
menggunung asmara membuku dijiwa...

duhai angin bawak aku terbang...
mencipta satu rasa sayang...
dibalik rindu wajah terbayang...
nun dilubuk rindu bersarang...
kemelut rindu tidak kepalang...

meniti hari menanti jawaban...
ikatan terjalin bkn sandaran...
siang menanti penuh perasaan...
malam menjelma diada senyuman...
telerai kasih tiada berteman keseorangan...

kerdipan mata ini terus mencari...
apa mungkin ketemu cinta dihati...
mengharap engkau beri jwpn pasti...
tidak ingin aku terus berimaginasi....
kerna rindu kian menjauhi....

nadi berdegup tidak selari..
apakah petanda kau mahu pergi...
tinggallah aku sendri menagisi..
sebuah cinta tiada ikatan terpatri..
kerna hilangnyer cinta bila nafas terhenti....


~~~~xoxoxoxo....wit a lot of love~~~~~~


hasil karya petkeriz reezwan...
kisah kite bkn kisah dongeng...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan