Blogger Layouts

Khamis, 16 Jun 2011

pet tanyer------>apa itu father day....

salammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..........

kali ni entry aku maybe a bit touch...for me tersgt lah tersentuh jiwe dan rage....maybe bgik org laen sekadar coretan..tp yg pasti coretan ni tulus darik lubuk hati...tiada paksaan drik sesape tuk aku luahkan rase hati dimedium ni...aku sanggup kongsikan perasaan ni dgn kalian sbb aku dh anggap kalian sebahgian drik jiwa aku..kerna kalian aku punyer kekuatan tuk menulis dan kerna kalian aku teruskan....owh kalo tingat bulan jun mesti aku sedikit sengsare jiwenyer....yer lah dlm bulan jun akan adew father day even aku sendrik tak tahu tarikh yg tepat...ah tiada kepentingan bgik aku....lepas celebrate mother day may lepas....aku dh x nk pikir father day....

percaye ndak korunk kalo aku ckp 28 tahun ni aku x pernah meraikan hari bape...ttp tidak hari ibu..malah hari hari adalah hari ibu bagik aku....kenapa aku x pernah raikan hari bapa jom aku kisahkan cerite aku buat tatapan kalian.....

sesungguhnyer aku x pernah punyer kasih syg seorg baper...even aku dilahirkan dari benih seorg lelaki yg bernama bapa..encik mohd kassim bin maridon(bekas askar) tu lah nama yg sentiasa ade dibelakang name aku..maner mungkin aku gugurkn name keramat tersebot drik namer aku..yer lah sekadar melengkapkan surat beranak dan kad pengenalan..tuh jer yg aku raserkan drik namer tersebot....bertape berat sgt bgik aku tuk bawak namer tuh bersame aku sedangkan aku hanyer menerime kasih syg drik beliau hanyer 6 tahun...maner mungkin anak sekecik itu dh mengerti kasih syg kan..so terus terang aku ckp bahwe aku x pernah dpt perasaan tersebot....abah menceraikan mama sewaktu aku berusia 6 tahun...masih aku ingat akan peristiwa subuh hari itu...sedang aku bersiap tuk ke tadika...ah cukup lah aku sematkan dijiwe jer...sebab sakit tuk aku ingat.....

tak terlintas tuk aku salahkan takdir atas perpisahan tersebot...maner mungkin aku leh trime wanite laen tuk gantikan tempat mama aku...ahhhhhhhhhhhh<bergenang jap air mater>....hanyer kerna wanita laen mama aku diceraikan...x per aku tahu mama aku sgt tabah n kuat...makamah putuskn aku dan adik aku(kami 2 beradik je) berade dibawah jagaan mama aku...mater aku jadik saksi bertaper bertungkus lumus mama bekerja keras demi membesarkan kami berdua,,demi meberi makan n pakai tuk kami...tuk pastikan yg terbaek tuk kami...darik kerja kilang,,berganti kilang,,,hingga berjaya seperti skunk....even dia berniaga sendrik...sekurangnyer aku n adik aku membesar n menjadik manusia...aku dgn kerja aku..n adik aku sebagai staff nurse di jabatan kerajaan....terbukti ibu tunggal mampu besarkan anak...(ehh lepas 7 tahun bergelar ibu tunggal mama aku bertemu jodoh n adik aku tambah sorang lagik)even juz bapa tiri tp beliau sgt baek....thanx uncle mail....

    
puas suda air mater ni menitis kerna perbuatan beliau

apa perasaan korunk setiap kali tiber hari bape..gembirakan..tp x bgik aku....even adik aku leh trime n maapkan abah aku..tp x bgik aku...smpi hilang nyawe drik tubuh ni aku x kn pernah anggap dia ayah aku...n anak anak dia dgn isteri skunk juga aku x pernah mengaku dia adik beradik aku..yg aku tahu aku hanyer punyer 2 org adik..iaitu adik kandung noorhanizah(staff nurse n siti aishah adik dgn ayah tiri).....jgn sesekali mereke iaitu adik beradik drik ayah yg same tp berlainan i bu tuk panggil aku abg..sbb haram bgik aku..yes mmg salah putus kn ikatan persaudaraan...tp perasaan aku yg hancur 21 tahun lalu adew mereke tahu...ndak kan....21 tahun tuh jugak ungkapan ayah,abah x pernah keluor drik mulot aku....sbb bagai halilintar saja bagik aku.....

mase pmr,spm kengkawan aku dtg ngan ayah mereke tuk raikan kejayaan,,,tp aku tak..aku hanyer sendrian..dan paling aku sedey...maser graduasi aku...aku mengharapkan kehadiran ayah tuk raikan kenangan manis aku..tp hampa...walau diteman mama n ayah tiri top sgt ukup bermakner....potrait graduasi aku simpan bawah katil sbb sgt x lengkap bagik aku....

owhhhh yg pasti adik aku bakal bernikah julai ini..n aku sure dia akan hadir maklumlah dia kan wali tuk adik aku..tp adew aku kesah dgn kehadiran dia...hellowwwwwwwwwwwwwwww..selagik u x kaco hidup i..it juz fine for me..but plzz dun touch my feeling bcoz itz will make u look dumd.......

~~~~xoxoxoxo...wit a lot of love~~~~

1 ulasan:

  1. sedihnya aku baca....xpa itu pengajaran..ko boleh jd ayah yg lbh baik nanti....

    BalasPadam