Blogger Layouts

Khamis, 9 Jun 2011

cam ner pet pandai bikin kek....

salammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....yahoooo yahooooo yippppy yippppyyyyyyyy......eh dah ari khamis erk..esok dah jumaat lak..amboi cepat sunguh maser berjalan kan.....pejam celik pejam celik dah hampir setengah tahun maser berlalu...n yg pasti skunk dah bulan rejab..pastu syaaban,,,then ramadhan......ahhhh masih jauh tuk smpai syawal lor......so x mo ckp pasal poser n rayer lagik....kikikikikiki....

ermmmm kalo korunk pasan padew entry yg lalu aku adew tunjukkn kemahiran aku bikin kek kan...even tak r hebat sgt tp so far tuh antare kelebehan aku r...even kebayakkn family aku pun cukup kagum dgn kemahiran aku ni..so jgn pandang aku sebelah mater......ramai gak kengkawan tanyer..drik maner aku blajar..kalo ikot aku pemegang diploma sains komputer dan teknology maklumat....dan diploma seni grafik....

acctly kemahiran ni terjadik secare tak sengajer 13 tahun yg lalu iaitu sewaktu aku berusia 16 tahun....semuanyer bermuler secare tak sengajer..as usual diminggu pertame persekolah para pelajar agak sibuk dgn sesi pendaftaran...termaksud r aku....so kami diberi sekeping borang OMR tuk isi..biler tiber bab subjek pilihan like kemahiran hidup aku sedikit kompius..aku kalo pilihan 1 yg kene bertukang ni mmg aku x berminat..so dlm pala nk amik pilihan dua yakni spt(sains pertanian)..tambahan dgn mulot dok becok bergossip ngan kengkawan kan...kasot brandd per,,baju beli maner,,suor baper pacat letok...then tangan dah x pasti mendew yg ditanda....so aku dgn yakin serahkan borang padew guru bertugas....masok minggu kedua name pelajar terpampang dkt board..alangkah terkejotnyer aku biler namer aku tuk kelas kemahiran tiada di sains pertanian..maybe ade di pertukangan kayu....OMG tiade jugak...so aku belek di pilihan 3....bgai berhenti darah aku bile name aku tersenarai disitu bersame seorg lagik rakan lelaki....owhh mcm mcm bermaen dipikiran....smpi mau menages....tp aku tabahkan diri jua.....

kelas bermule agak lambat sbb tingkatan 4 tiada peperiksaan besar....hati aku berdebar....minggu ketige selepas orentasi kelas bermule..cuber korunk bygkan dlm kelas yg punyer 38 pelajar hanyer aku ngan kawan aku jer lelaki...yer r kami kan dh salah tanda borang..n tiada lagik sesi pertukaran sbb subjek kami dah didaftarkn dijabatan pendidikan...maka aku akan amik ERT...diawal sesi persekolah kami berdua sedikit canggung...tp dorongan darik guru n kengkawan kami lalui....bygkn pelajar kelas laen lalu lalang melihat kami hanyer berdua didlm kelas tersebot.....ujian bulanan pertama aku berjaya lalui dgn mendapat markah tertinggi bgik subjek ERT...dgn itu semakin bertambah semangat tuk aku terus lalui mater pelajaran tersebot....cikgu pun x berkire..dikelas ni namer pun ERT make semer jenis masakan ,pastry n kek diajar...so disini r bermuler kemahiran aku.....setiap kali ujian aku tak pernah gagal subjek ERT.....tamat sesi persekolah tingkatan 4...dan sambung tingkatan 5 aku masih dikelas itu....owhhh aku makin berdebar sbb tahun ini aku amik spm..dan aku serta kwn lelaki yg sorang tdik menjadik calon lelaki pertama disekolah aku mengambil peperiksaan kertas ERT....alhamdulilah aku berjaya lulus dgn cemerlang.....minat aku semakin bercambah dlm bidang masakan......

apa yg membanggerkan selapas kejadian tak sengajer tuh......selepas aku n kwn jadik calon lelaki pertame yg amik kertas spm ERT....makin ramai pelajar lelaki yg masok kelas ERT.....giler ko tak bangger hanyer bermuler darik 2 lelaki skunk dh ramai pelajar lelaki yg duduki kertar tersebot...kire aku ni jdik pelapor padew pelajar yg laen.....biler tingat kisah ni aku leh gelok sendrian tau....owhhhyg pasti thiz sunday adew tempahan kek strawbery with strawberry sos topping.....

~~~~xoxoxoxo....wit a lot of love~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan