Blogger Layouts

Khamis, 19 Mei 2011

kesilapan ku VS keangkuhan ku....

salammmmmmmmmmmm......huurmmmmmmm...panjang tol aku amik napas ptg ni......

acctly arini merupakan ari palaing mencabar dlm sepanjang hidup di tahaun 2011 ni....ndak tahu knp perasaan aku bercampur baur...berdebar,,sedey,,takot,,bencikk,,hina...tp x dew walau sekelumit pun perasaan gembire dtg menerpa dalam hati....segala bagai perasaan tuh ntha muncul dari maner..tertiber sajer menerpa sehingga mengganggu konsesi aku ditmpt kerje..yeahhhhh mmg tiada langsung sekelumit senyuman terbit dibibir mugil aku...apatah lagik senyuman aku diakui cukup indah oleh teman sekerja.....tp mmg senyuman itu tak muncul lansong dlm diari kehidupan MOHD KHAIRI IZDWAN padew hari ini....sudah puas aku ukir senyuman itu ttp sgt hambar tuk ditatap oleh kengkawan laen....so aku decide tuk simpan jer senyuman itu..dari tidak ikhlas dipandang baek jgn ditunjuk kan...tak gitu.....

ermmmmm biarlah aku cuber jujur tuk korunk semua....sebenarnyer aku telah dpt raserkan perasaan ini dari smlm.lagik...aku cuber mengSMS dia tuk kompenkn pasal pembelian hp yg ingin dijual oleh beliau..tp puas aku tunggu tp ndak adew jawapan...sehingger tertidow aku tunggu replied tersebot....pagik tdik seperti biasa aku pergi kerja..yess perasaan itu masih adew...adakah dia turut menjauhkan diri dr aku jugak...seperti maner dia jauhkn diri dari sepupu....ermmmm mainan jiwa jer tuh..x dew paper r pet...dia kan best buddy ever ko kn...x kn r dia nk jauhkan diri dr ko lak...<--aku cuber melawan perasaan......maybe dia x pasan text aku...lantak r x nk pk..tp perasaan yg bercampur baur itu masih wujud.....aku cuber tuk persetankan perasaan itu......sehingga aku muler malukan tugas...yesss kerja aku masih tidak menjadik....aku perlukan kawan tuk meluahkan perasaan ini....aku cuber hubungi kwn terbaek aku miss alya...tp ndak adew coverage..so aku abaikan...teruskan kerja....apa yg nk dicapai tp laen lak yg dicapai..abiz berterabur semer kerja...sehingga ditegor oleh boss knp aku begitu tidak cemerkap ari ini...jwpn usualll aku tak sehat....

tuk hilangkan perasaan ini,,perasaan apakah benar di menjauh dr "kawan" dia ni...aku capai BlackBerry aku dan mendail number beliau..yes adew nada...owh x diangkap pulok...cuber lagik smpi kali ke 5 atau ke 6..tp masih same..ndak diangkat....ohww lagik on air kut..tk pun buat VO or lagik sedang buat report...<--statement masih nk sedapkan ati..even perasaan ni dah x tertanggung....as solution aku cuber tenangkan diri dgn memaki n mencarot di wall FB...yes ni antra terapi terbaek aku tuk hilangkan perasaan debar...naseb baek adew kawan Pn pah bedah yg tolong tenangkn i..thanx dear.......

then i decide tuk inbox FB dia,,,n 2 tyme i inbox tanyer kenaper....yes still perkare yg samer..no respond..urrghhhhhh mmg betol ni dia makin menjauh...owhhhh tujuan i call dia sebenarnyer nk tanyer same adew masih berminat tuk menjual hp SONY XPERIA beliau...sbb aku sgt berminat...aku juz nk kn kepastian sbb tdik pun adew kenalan yg turut mengOFFERkn hp SONY tp berlaenan model yg pasti menggunekan perisian windows..owhh i sgt berminat jugak..tp aku nk tau plak keputusan dia nk jual ke tak..sbb tuh aku call....tp ndak di angkat pulok.....owhh perasaan bercampur baur aku tuh maseh berterusan....

disatu sudut aku bersendrian...ndak mau diganggu...sbb aku nk kan kepastian apakah benar perasaan yg sedang bermaen dipikiran aku....aku dh nekad tuk melakukn nyer..tp aku perlukan maser tuk melaksanakan..sumpah aku tak tahu knp mesti hadir perasaan tuk melakukan tindakan ini...sbb kalo aku lakukan bererti aku cuber tuk jauhkan diri dr dia plak..sedangkan dari awal aku yg merasakn dia yg cuber menjauh dr aku..ahh aku dh tak sanggup nk tanggung....so aku yakin dan nekad tuk lakukan sbb aku pernah ckp kt dia bahwa aku x kan buang dia dr hidop aku..sbb aku sgt hargai dia sebagai seorg kwn yg sgt baek..yess sumpah aku tak pernah jumpe kwn sebaek dia didalam dunia yg serba canggih ni..but masih adew kawan mcm dia..berbagai kater advice dihulurkn padew aku..even aku sendri mmg seorg motivater yg sgt baek..laLu dgn pantas aku membuker acct FB aku....terus aku mencari nick dia....owhhhh haruskah aku bertindak sejauh ini..sbb aku sgt sygkn dia...mcm ner aku sygkn kengkawan aku yg laen...mcm pernah aku ckp dulu yg dia merupakan sabahan pertama yg jadik kawan rapat.....seperti ade kuase magnet yg mengheret tgn tuk aku membawa kursor terttikus ke perkataan UNFRIEND.....walau aku x sanggup tuk lakukan tp perasaan menggelodak dlm jiwa ni seakan menghasut tuk aku klik link tersebot..dan aku klik link itu..maka bermule jam 4 ptg tdik...dia bkn lagik kwn dlm Fb aku......tp percayelah dia ttp kawan dihati aku ever......

ermmmm percayelah prendd aku lakukan itu bkn bererti aku menjauh atau membenci..tp aku tak nk kehadiran insan buruk seperti aku akan membuat kau berase tidak selesa malah akan mengingatkan ko kpd sepupu..aku mengalah bkn bererti aku membencikk jauh sakali tuk membuang kau....demi tuhan selagi nafas ini bertamu ditubuh  montel aku ini selagi itu kau ttp abadi dlm ingatan dan sanubari....maybe pas ni perkataan ndak,bah,locok tidak betah tuk aku ucapkan serba ianyer bermule dari kau....hurmmmmmm terase sekajap jer maser berlalu...terase mcm dh lamer kiter berkawan,,,terase mcm dh pernah berjumper n terase seperti suah ikatan adik beradik antare aku dan kau...sbb aku sangat menyanjung tinggi semangat kau..masih aku ingat lagik kater kater pesan kau kpd aku<<<<<pet i harap u jgn pergi lagik tmpt mcm tuh..x eloklh..lagik pun membazir>>>>> babe demi tuhan smpi mati i akan ingat pesanan keramat u ni..yess i sumpah i x kn jejak kaki ke tmpt tuh lagik...i pegang amanah u.....bendew baek kn...yesss ni antare sbb i sgt hargai persahabatan kiter..sebab u sgt terbaek tuk jadik shbt i....

ermmmmm babe kalo di blog mu mintak jgn aku raser bersalah,.,demi allah aku tak leh halang perasaan raser bersalah ini terus bersarang dijiwa aku...dammmmmmmmmmmm.....dan kini giliran aku lak untuk meminta..jgn kamu jaga turut raser bersalah kerna persahabatan kiter yg terjalain atas dasar ikhlas kerna allah ini tak pernah berakhir...sbb aku terlalu mengagongkn persabahatan ini lebeh dr segalenyer...

Teman Sejati

Selama ini
Kumencri-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini
PadaMu Illahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui

Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita
xoxoxoxo.....a lot of love..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan