Blogger Layouts

Khamis, 16 Februari 2012

teman sejati...

salammmmmmmmmmmmmmmmmmmmm fanzz....eh eh cam da lamer jer tak update entry via lappy...wah lately asik gune tab jer kan....amboi sadis ni anak luper diri segalak bagai.....laju jer jejari yg mulus manaip dan menekan keyboard ni.....da lamae x rase kepuasan mcm ni.....owhhhh memuler nak share bout something new kt rumah aku lol...skunk bill astro da makin bertambah sbb aku makin gatal je tgn menamabah chenel terbari...indo pek...sialan hebat sekali deh rancangan di pakej ni....skunk kalo bicare pun udah bunyik gayak indon....doh tuh siang malam duk layan indo pek ni..skunk ngah layan reality tv big brother versi indonesia...ermmmm not bad....kalo amlaysia buat kat reality tv ni aku org pertame pi odition...boleh ker......kompen kalo terpilih mendadak naek itu rating rancangan tv...hahahahaha...luper diri lagik tuh.....

back to de tittle of the entry...amboiii sepiking uncle sam ni.....bior berbelit lidoh pun...lidoh belacan tertiber nk twist jdik lidah keju....ade aku kesahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....teman sejati...acctly ni adalah rentetan drik pade tulisan kawan aku...ermmmm sebuk nk duk carik teman...bagus ah tuh...at least ade xtvt yg ko leh lakukan...sekurangnyer x lah aku ckp ko gile bile ko asik duk senyum sama diding rumah ko...kasi terbukak sket minda tuh...tp bkn senang tuk carik teman baek aka temen sejati ni....mcm aku laen ah...aku mmg da tuh allah kurniakan sahabagt yg sgt memahami aku...si alya da hampir 15 tahun berkawan..sumpah x pernah jumpa kawan sebaik dia....susah senang sesame tanggong...darik jalan kaki,,naek basikal,,tungang motor n skunk berkerete...sedikit pun x pernah berdengki..gadoh gadoh manjer tuh biase r...sedangkan lidah lagik tergigit..ni plak member susah senang....ckp jer pe yg aku x prnah buat dgn dia...naek bus sesame pi carik kerja...meredah longkang duk tangguk ikan....kene kerja sekumpulan kerbau mase maen lumpur...berendam dlm sungai...semer kami wat bersame...thank god sbb hadirkan dia..kini suami dia pun da jdik sahabat terbaek aku....mesti nak tau kan mcm ner kami leh kwn selame ni n sebaek ni..n ko pun nak tau gak kan budak sabah....simple jer...hati kene ikhlas,,jgn ade rase dengki n kasih sayang....kasih sayang x terbatas hanye tuk ibu dan bapa..abng,,kakak n adik..tp same kengkawan...selagik wujud rase kasih dan syg tp biar berbatasan okey..insyaallah hubungan iu akan terus terpelihara...

tuk dpt kan sahabat terbaek n rapat bkn semudah memakan kuaci...bkn semudah jemari menaip link address di papan key board tuk ke web sosial...best prendd itu amanah n manat allah tuk kiter...tuk dpt kwn baek kiter yg kene mulakan...muker kene ceria,,hati kene ikhlas niat kene pade tempatnyer...mmg benar dizaman skunk agar sukar nak carik best prend ni yg sudi memahami kiter...tp x mustahil tuk ko dpt...sbgi contoh aku sendrik same alya...apa yg perlu ko buat lapangkan pikiran sematkan didada ko bisa jdik teman terbaek n mulakan langkah itu..jgn di cop kera sumbang n bodoh sombonk sebab x berani nk memulakan sesuatu yg agak luar darik kotak pikiran manusia hari ni...mula kan menegur,,berikan senyuman paling ikhlas...mcm senyuman aku....hahahahaha poyoz aje..mulakan perbulan..tp jgn smpi dia pikir laen oleh org sekeliling da la..cuber carik org yg punyer same minat dgn ko...sbagai contoh..minat ko membacer...ko pi toko buku,,pustakaan awam..sbb kt sane ramai yg suker membace..jgn  ko pi carik di kelab mlm..kompen x jumpe..kalo ko suker buat kerja amal..ko carik di hospital atau rumah anak anak yatim..kat sane pasti ade kawan yg same minat dgn ko..bertindak dgn gunakan akal dan logik...i nsyaallah ko akan jumpe jugak kwn baek tuk diri ko..pokok nyer semua perlu usaha...buah x kan gugur sendrinyer kalo kiter x jolok melaenkan buah durian sbb da fitrahnyer kalo masak akan gugur...ade ko tgk org jolok buah durian muder..giler ke haper...bertindak n yakin..that itz y advice...

~~~~xoxoxoxo..wit alot of love~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan