Blogger Layouts

Ahad, 27 November 2011

wedding of de year....

salammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm fanzzzzz...wah panjang ni bagik salam sah sah macam xcited gilak...yeahhhhhh lebey kurang ah.......xcited sbb on of my kazen kawen lah pulok..pepandai je pilih tarikh kan.....mentang mentang musim ujan kan...hahahahahaha fanzz pempaham je ah pe yg i maksudkan...loooo apsal wat garuk pala....ermmmm ujan ni sedap nk mengawa,n...kakakakakakaka......opppsstttttttttttt terlebey suda...wahhh stacy ni.....

ermmmmmmmmmmmmmm kalo ikotkan x nak pergi tp x sedap lah pulak kan...bkn org laen umah atok saudare sendrik jer....bkn ape...saudare mara yg laen dah pigi awal..ade yg pigi ari khamis..njumaat..that meant dorang perlu bermalam kat umah atok saudare aku tuh ah....opppsss luper nk cakap...atok saudare yg aku panggil chu ni duk kat chini..on of de felda in pahang..,...but felda chini bkn mcm felda kampung laen...skunk rumah semer dah besor n mcm banglo...jalan tar n dah ade mart...kalo dulu betol tanah merah...adusss sgt ndak suker......even skunk da maju pun aku x suker ke sane..1st felda ni atas bukit..2nd adusss panas gilak...3rd byk bitter memori kot hahahahahaa.....

so chu aku da kerah anak anak buah dia tuk balik awal..maklumlah kawen org melayu ni kan selalu gotong royong...hellowwwwwwwwwwwwwwwww i x suker malay wedding........sbb ni ah...suker susahkn diri wat kije..ape salah kalo katering jr..at least terjamin n bersih...oppsst bukan i ckp makan dia kotor..tp kalo dah org kampung yg masak n byk tgn yg campor makanan tuh da x asli..that y i tak suker....but yg aku puji semangat gotong royong tuh....satu blok felda turun mebantu....ermmmmmm tp biler dah ramai sgt berkumpul pala aku jdik serabot..maklumlah aku suker suasane yg aman n damai...that y aku x turun awal awal ke chini...yer r aku sgt x suker bermalam kat rumah org...kalo kerja kawen ni mesti penuh umah ngan saudare mara...n opkoz bising...so aku decide tuk naek chini ari ahad..atau cakap laen hari besor majlis....

kalo ikotkan x nak pergi tapi da janji ngan pengantin pompuan(sepupu pada mama aku) kire aku ngan pengantin pompuan ni anak saudare sepupu ah..tp dia sebaye dgn angah adik aku..so cakap pun aku engko jer....walhal dia pangkat mak sedare....ermmmm aku da janji nk tolong siapkan makan pengantin n dessert pasal dia pnh tolong aku mase puan havivah kehabisan betri...so kire ni nk balas budi ah...da janji kene ah tepati.....so pepagik bute dlm jam 8 aku da gerak kesane sendrian jer....sbb aku ndak turun drik rumah..aku turun darik hotel tempat aku bermalam bersame buah hati..opssss kazen aku yg stay ngan aku dia drive sendrik....sebelam gerak we ollz da hello hello n akan jumpe kat sane jer.....tp hampes lewat jugok dia..leh chill lu..walhal da awal awal janji nk menolong,,,,tp menolong makan ah je dia...

smpi chini bout 9.30am so org felda da sebok memasak kt tepi rumah..smpi je terus aku berlagak mandor n ingatkan dorang bout hygeine...n pastikan x de lalat kat zone dorang....sebab nk bgik mkn 3ribu jemputan hygeine must be important one..after that aku masok rumah n pi dapor aku tfk mama n my untie da sediakan persiapan tuk masak makan beradap..then aku sambung ke next level n pastikan semer siap sebelum jam 1....alahmdulilah semernyer under control....n part paling best dessert...memandagkan mase kawen angah dulu aku gak yg buatkan banan split..so pengantin pompuan nk gak dessert yg same plus mangkok n peralatan kt umah mama kau smeer dah ade...amboi pepandai si penagtin ni amik dulu erk kat umah mama aku...takot aku luper....2 ari sebelom majlis dia call aku n tanyer pe yg kene beli..so aku list kn n dia da beli semuanyer...

memandangkan dessert ni from aiskerim so kami ju leh sedia kan mase pengantin da ade kt meje mkn beradap..x leh sedia kan awal nanti aiskerim cair n x cool ah rupe dia....but mase nk siapkan dessert ni..aku surrender n serahkanpada yg sedikit pakar...aku juz bantu...paling best mcm pesta lak kat dapor biler org kampung tgk kami sediakan menu tuh...yer r mamybe dorang x pnh tgk..maklumlah kalo x puding kuih muih jer yg sellau duijadikan dessert kt tmpt dorang...ni laen yg laen...n aku berani gerenti ni r kali peetame banan split dihidangkan kat tempat dorang kot...hahahahaah berlagak sialll...but paling belagak my co-pilot ah..buat dessert tp dia lak yg jdik perhatian..bencikkk aku,..,,,hahahahahaha.....

so maser pelayan antakan dessert beliau ke meje utama semer mate memandang..n okpoz pihak lelaki bertuah sebab dorang yg dpat makan.....hahahaha..alhamdulilah baek makanan utam or dessert semuanye dapat pujian n yg pasti licinnnnnnnnnnnnnnnnnnn...bangge siallllllllllllllllllll..............well peape pon to pengantin linda&meer may god bless u...hope jadik suami isteri terindah in thiz world....

~~~~xoxoxoxoxo...wit alot of love~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan