Blogger Layouts

Khamis, 17 November 2011

bile rindu itu menjauh..dekatkn aku pada-MU

salammmmmmmmmmmmmmmmm fanzzzz...well lately mood sgt x baek...byk perkare bermaen ngan minda...pasal diri sendrik..kawan...my love n paling besar duit...even rm2400.oo tuh x byk..but bleh survive tuk 2 bulan stok barang dapur tuh...ermmmmm biarkan je ah dulu bout duit tuh..maybe bile smpi mase smpi gak ah ka tgn aku ni kot..sabar menanti ngan senyuman yg sgt FAKE......

ermmmmm tdik ngah drive balik..terus dapat idea tuk buat puisi...n aku rase ni puisi terbaek aku setakat ni...sumpah idea dtg mencurah....idea dtg biler terigatkn kengkawan n yg pasti ALLAH yg esa....so hayati erk kat bawah ni...

"nyanyian nyiur mesra melambai
deruan ombak beralun membuai
menghanyut rase tinggi yg lalai
merenungkan kisah masih terbengkalai
mengenang dosa yg pasti bisa terungkai,,

"ketika kata rindumu hembus bersabda
menghembur rasa cinta kian membara
halus senyuman melempar bait bicara
hangatnye terasa menikam kesumat jiwa
umpama butiran zikir menepis dusta
menerbit seribu percikan dikolam dada"

"tempias cahaya bagaikan membias amarah
jelas terpancar terbit diraut wajah
sehingga menimbul rona-rona merah
walau aku tak lihat sebesar zarah
ternyata hadir emosi dalam gundah"

"patah seribu menyulam camtuman jelebu
menanti datangnye gerimis agar membeku
meleburkan rasa hangat dikalbu
yang telah dipasak oleh nafsu
meronta,,menjerit,, membingit dalam merayu"

"ya tuhan,ku tahu byk dosaku
hanye sebut namaMu bila ku rase perlu
ternyata telah jauh aku dari jannah-Mu
tetapi kau tetap bersama aku
apa saja ku mahu,kau beri bkn sekali tp selalu
susahkan aku un tuk sujud kepada-Mu"

"andai ku tahu esok mase itu
ku pohon jangan Kau cabot nyawa ini
kerna aku takut datangnye dia yang satu
 beriku waktu untuk terus bertahmid buat ya-Rabbi
kerna bila rindu itu  menjauh,,dekatkan aku pada-mu


~~~~xoxoxoxo..wit a lot of love~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan