Blogger Layouts

Isnin, 1 Ogos 2011

bah lalui dgn tabah erk....

salammmmmmmmmmmmm...hurmmmmmmmmmmmm acctly a bit sedey lh ngan entry ni....tak tahu mcm ner nk mulekn...tp aku kuatkan semangat tuk menulis sbb aku x nk dilebel cengeng macam dia gak...hahahah...ampun kawan juz kidding even that it the true one rite....

sebetolnyer ramadhan ni kiter kene lalui dgn gembire bah...yes aku tahu kalo ko sgt sedey sebab berjauhan dgn keluarge ko...ko sedey sebab x dpt nk bersahur n berbuke dgn dorang kan...yer lah anak mana x sedey...even kalo aku pun aku akan sedey...tp kite kene kuat bah...kalo ko tunjuk kn sipat kelemahan ko ko ndak dpt peaper..malah kalo ko sedey pun hati ko yg meruntun hiba itu x kan dpt gembire kalo ko meminta tuk menguasi operasaan sedey tuh....

ala baru kali pertama x dpt sahur n berbuke dgn kuarga...sekrangnyer mase ko blajar di university kan da ade pengalaman ni...aku tahu kalo ko hiba sgt...ala tolak tepi r perasaan tuh..mesti ko akan ckp mcm ni ke aku..."ko laen pet..ko dkt ngan family,kwn.ko x paham perasaan aku ketike ni"...ala dude kalo nk kire aku pun pnh rase mcm ko rase...tp aku kuat..sbb bln ni kite kene byk sabar...kalo ko nagis tuh dah tunjuk yg ko tak sabar....bkn ke bln ni kiter kene kuatkan iman n sabar dgn dugaan..yg nyata pe yg sedang ko lalui ni adalah sebahgian darik dugaan di bln puasa...ko tahu kan kalo org yg mampu bersabar ni besar pahala nyer....

owhhh tdik haf ade ckp kalo ko akan menjelajah sabah sepanjang 2 minggu ni...errmmmm tuh pun sebahgian drik dugaan tuk ko..yg pasti lakukan tugas yg diamanahkan dgn sebaik mungkin...sbb tak kan ade org laen yg bolpeh lakukan tugas yg telah diamanahkan kan ke kite...so buktikan ko mampu jadik pekerja yg cemerlang,terbilang dan gemilang....

sblm terlambat aku nk ucapkan selamat berpuasa ke ko n jalani ibadah puasa ni dgn sabar n tenang...sesame kite lalui amanah allah ni dgn seadanyer.....

~~~~xoxoxoxo...wit a lot of love~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan